BMW Fx-36

Részletekben az ördög

Máté 2012-ben vette az autót, ami egy osztrák import vas. Kozmosz fekete, sima plüss belső, lemezfelni, gyári futómű. Mondhatni Fila táska.

Csak a melóhoz kellett valami kényelmes, normális, RWD autó. Nem a tuning volt a cél, így csak egy 17”-os Alessio Monza szettel, és az ablakokra telepített LLumar fóliával lett szebbé varázsolva az összkép. Hifinek bekerült egy Sony MEX-DV1600 fejegység, előre egy Pioneer komponens szett, hátra egy Audiobank erősítő, és mellé egy Vibe mélynyomó. Ennyi pedig elég is a kiindulási állapotról, nézzük az izgalmasabb részeket! 2014-ben felmerült az autó cseréjének gondolata, amikor is facelift-es E46 330D Touring lett volna a kiszemelt, de abban az időszakban pont nem volt megfelelő sehol a közeli országokban sem, így végül Máté úgy döntött kicsit rendbe rakja a 36-ot.
Első feladat: karosszéria. Küszöbök cseréje, csomagtér ajtó csere, ajtók alja, stb. Tehát minden kritikus pont. Ezután előre került egy M-es lökös, lippével, GT koptatóval. A gyári lámpákat projektorosra cserélte, hátra pedig M-es diffúzor betétet tettek a lökhárítóba. A beltérben a Bara kárpit által, az M6 műszerfalánál használt karbonmintás bőr betétekkel újrabőrözött kormány készült kék-piros cérnával, majd az egész fekete autót becsomagolták egy selyemmatt fehér fóliába a GrafiWrap Magyarország műhelyében, kék kiegészítőkkel, 3D motívumokkal, akkoriban nagyon menő terepmintás tetővel, és a tetejére tettek egy színben teljesen passzoló tetőboxot is.

A felni, és a tetősínek szinterezve lettek a kék fólia színkódjára, a futómű pedig elöl ültetve lett 4 centit. Két hétig. Majd Máté rájött ,hogy ez így sehogy sem jó, mert nem is úgy áll ahogy kéne, meg nem is állítható. Ezért szerzett bele egy állítható Weitec szettet előre, amivel elérhető lett az ideális 10-12cm ültetés. Hátulra pedig egy 40 mm- es ültetőrugó került, plusz mind a négy gátlót a Lindor kicsit még átdolgozta. A kocsi alól likvidálták a kipufogó rendszert, és egy 60-as rozsdamentes cső került fel helyette, frappánsan felhúzva amennyire csak lehet. Üresen! Ennek pedig az oka igen egyszerű: ha nincs dob alul, akkor nincs amit leszakíthat a fekvőrendőr! 😉
Ugorjunk egy kicsit 2016 év elejére. Unalmas lett a külső, és váltani kellett. Akkor jött a 2 év dili után egy elegáns külső. Máté nagyot álmodott, és a rally VB-n már jól ismert Lancia Delták Martini 6-os dekorját adaptálta az autóra. Evvel pedig nem kicsi felháborodást keltett mindenhol. A csíkok teljesen az autó vonalaihoz lettek megrajzolva, nyomtatva, vágva. A Martini csíkok színei természetesen a BMW M színeiből álltak (kék, bíbor, piros), csak hogy visszaköszönjön a német vonal. Az ötlettől az autóra felrakásig most is minden Máté saját keze munkája. (Jó, a nyomtatás nem!).

Ekkor került be a tetőbox a raktárba, és került a helyére egy windsurf deszka (by FL Consulting). Természetesen az is a bémemvésített Martini színekben. Az Alessio Monza-k is polcra kerültek, és helyettük gyári Styling 165 felni szett került fel az autó alá (természetesen görgőzés, homokfújás, és hófehérre szinterezés után). Mindez persze szokás szerint 3 héttel AMTS előtt történt, szóval akkortájt nem sok pihenés volt. Míg Mátéék a műhelyben izzadtak, addig a Bara Kárpit és a Dorax kooperációjának köszönhetően már készült a teljesen egyedi beltér, amit még Máté maga sem tudott milyen lesz! Viccesen mesélte, hogy faggatta Banditát (Bara Kárpit munkatárs), hogy ugyan milyen lesz a belső, de nem kapott választ soha. Majd csak annyit kérdezett feladva a harcot: „Bandita, Te betennéd az autódba AMTS-re?”
A válasz igen volt, így mindenki megnyugodott!
A beltér rekonstrukcióhoz nem a sima ülések lettek újrabőrőzve, hanem egy leharcolt combtámaszos szett volt az alap a DéDé Garage-től. A végeredmény kicsit ötvözi a korabeli Audik stílusát a fehér peremmel, és a középső fehér sávval és a modern stílust a varrások által. Természetesen az eredeti ülés kinézetét átalakították, és szintén az M színeket rejtették bele.

A kormány színeit alapul véve a további kezelő szervek piros-kék varrást kaptak (váltó, kézifék), míg a kényelemért felelős darabok fehér cérnát (Ülések, könyöklő). Sajnos az ajtókárpitok már nem fértek bele Baráéknak az időbe, így az utolsó pillanatban a driftes Expendables Garage adott egy gyári bőr szettet valamelyik feláldozható autóból. Így már egész jól nézett ki a vas, ellenben úgy pucsított, mint egy kívánós ribanc. Sok keresgélés után sikerül szerezni egy Eibach állítható rugó szettet hátra (Realmore), amihez Lindor hozzárövidítette a gátlót (azért kellett sokat keresgélni, mert mindenki szettet akar eladni, külön hátsó rugót szinte lehetetlen volt akkor szerezni). Az első lökös alatti lippe „véletlenül” lebőröződött egyik Bara kárpit látogatás során, de az ott eléggé kényes helyen volt, és könnyen sérült, így annak megóvására a lippe alá egy alumínium pengét gyártott a MoaDesign, amivel később konkrétan lett már a gyeptéglát is felszedte az autó. Nem, nem a lökös tartja az alulapot! 😉
2016 szeptemberében, az éves utolsó BMW találkozó, a hollostetői Bimmer Nights előtt egy nappal, sajnos egy hölgy nem vett észre egy a főúton közlekedő, szörfdeszkás, Martini dizájnos, amúgy vakító fehér BMW-t, és kihajtott elé, így sajnos le lett bontva az autó eleje egy kicsit. Szintén érdekes szösszenet, hogy Máté azonnal lemondta a másnapi találkozót, de addig győzködtek a barátok, és a helyiek, hogy megoldotta, hogy az autó járóképes legyen, és lement. Nem bánta meg, elmondása szerint egyik legjobb BMW találkozója volt az, és nem csak azért mert különdíjjal tért haza! (biztos volt valami „Legjobban összetört autó” díj is!)

Innen az autó pihent kicsit, mert sajnos más baj is lett vele, de 2017-ben ki kellett vinni AMTS-re, mivel a barátok nem hagyták békén hősünket, meg amúgy is eddig minden évben kint volt, nem szabad megtörni a sorozatot. A Martini dekort nem lehetett pótolni, mert az alapjául szolgáló fehér fóliából anno direkt külföldről lett rendelve egy tekercs erre az autóra, hogy nehogy valamelyik találkozón szembejöjjön ez a fólia, és az akkor el is fogyott. Még egy tekercset nem akartak 7 méter anyagért megvenni (Azért 7 méter, mert egy parkolóban valakinek nem volt szimpatikus az autó, és ezt egy kulccsal fejezte ki a kocsi oldalán lámpától lámpáig).így a fentiek ismeretében maradt a teljes váltás. Ment az agyalás, tervezgetés, mutogatta barátoknak az ötleteket. Mindenképp a pia vonalon akartak maradni. Finlandia, Coca Cola, Bolyhos, Heineken, Bacardi. Több ötlet is felmerült. Ekkor megint érkezett Bandita, és mutatott egy képet egy floridai vasról, ami felemás volt. Evvel felkapcsolták a lámpát, és megalakult az ötlet! Legyen Bacardi-Cola, és a két oldal elválasztva egy piros csíkkal. Akkor ilyet még nem nagyon lehetett találni a neten, bezzeg most már Ausztiában, és a németeknél is egyre több van.

Tehát az ötlet kétoldal, két szín. Mehetett mindenki ismét a GrafiWrap műhelybe. A Bacardi oldalhoz a Nascarból, azaz egy Bacardi által szponzorált autó dekorjából jött az ihlet, így oda mattfehér alapra fényes piros került, míg a CocaCola oldal mattfeketéből indul, és csillogó feketébe (Stardust) folytatódik. Természetesen a Bacardi felirat is ilyen fekete, és a Coca Cola felirat pirosa pedig a Bacardi oldal pirosa,csak hogy meglegyen az összhang. Az autó egyébként a végtelenségig tele van apróságokkal. Fehér Bacardi felirat van a kólás oldalon lévő féknyergeken, a másik oldalon pedig fordítva. A sárvédőn megtaláljuk a Coca Cola összetevőinek listáját „dombormintában”, a gyémánt mintás oszlopok a BacardiCola jégkockáit hivatottak imitálni, a spéci logo elől hátul, ami vegyíti a két márkát, és még sorolhatnám. Talán még két dolgot emelnék ki: egyik a szintén MoaDesign alkotás, a normálisan kivehető, de mégsem elhagyható felniközép a Cola oldalon, amire nagyon büszke a tulaj, és az autó tetején lévő kollázs, ahol pedig az előző két dizájn képei vannak kinyomtatva természetesen fekete-fehér variációban. Az autóról fontos elmondani, hogy napi használatos, és nem csak a képek, kiállítások kedvéért van leengedve a hasa. AMTS végén Máté nem avval kezdi, hogy felemeli az autót, vagy felhúzza trélerre, hanem lehajtja a hátsó üléseket, és belepakolják a kiállítási cuccokat, a tetejére meg felteszik a sátrat. Nagyon fontos volt az átalakítások során, hogy ez a funkció ne szenvedjen hátrányt, és bár némi odafigyelést igényel, (és igen, sok helyen leér az alja) de még mindig megmarad használható autónak. Egyelőre.

Szöveg: Gerilla Garage
Képek: Roli, Gergő, Té, Mosoni Péter, ToomyPhoto, Tóth LászlóFlatFour Media