Leo

Autó: Mitsubishi LancAir
Évjárat: 1993
Motor: 1.6 16V SOHC

Ez az első autóm, 2007-ben vásároltam és igen hamar el is kezdtem átépíteni. Kezdetben hifi, majd a külső került módosításra. 2009-ben került bele a mai napig hibátlanul funkcionáló levegős futómű, igaz az autó egy ideje már csak alkalmas időben kerül ki a garázsból. Korábban ez volt az egyetlen eautóm, így a napi rohangáláshoz is használtam, de igen hamar rájöttem, hogy jobb, ha van mellé egy másik, amit annyira nem féltek. Az autó jelen formája 2015 körül kezdett elkészülni, akkor kapta meg a mostani barna színét és a „twingo-tetőt”. Egy évvel később érkeztek a WORK felnik és a futómű is fejlesztésre került. Előre kétdugattyús „nagy” fékeket kapott, melyeket az azonos korú EVO-kon is használtak, hátul pedig a dobfékes rendszer lett tárcsafékekre cserélve. Emellett minden le lett szinterezve, új csavarokat és szilenteket kapott mindenhova a futóműben. Közben a belső is alakult, az ajtókárpitok és néhány elem flokkolva lett, kapott Bride dönthető, utcai üléseket és Sparco négypontos öveket, de összességeben a beltér még elég kaotikus. Motorban minden gyári, leszámítva a kipuffogót. Az is csak hang… 😀 Amikor belekezdtem egy olyan autót szerettem volna csinálni, amiben jól érzem magam, ha nagy ritkán megyek vele. Nem show autó, nem stance autó, hanem egyszerűen csak egy autó, ami az én ízlésem szerint lett átalakítva a hétvégi autós kiruccanásokhoz.

Mi a munkád a GG-n kívül, a mindennapokban?
Hát erre nem egyszerű olyan választ adni, ami teljes mértékben leírja, hogy mivel telnek a mindennapjaim. Nemrégiben indítottam egy kis autószállító egyéni vállalkozást, előtte pedig a 3D nyomtatással kacérkodtam, de végül is még mielőtt céget alapítottam és komolyabban belevágtam volna a technikai beruházásokba rájöttem, hogy nem nekem való. Voltam képzéseken, van felszerelésem, de azt hiszem, egyelőre megmarad hobbi szinten a dolog. Emellett természetesen elég sok időmet veszi el a GG, de mivel ebből még szinten nem profitálunk, így klasszikus értelemben ez sem számít munkának.

Mi a munkád/feladatod a GG-n belül?
Szintén összetett dolog :D. A legelején én álltam elő azzal, hogy kezdjük el ezt az egészet. A legtöbb videó ötletét én hoztam, persze a srácok is természetesen hozzátették a maguk részét, de inkább már csak miután megvoltak a bizonyos irányok, hogy mit is kéne csinálni. Gyakorlatilag minden folyamatot végig követek. Vagy azért mert segítek a többieknek, vagy azért mert én csinálom az adott feladatot. A munka legnagyobb része egyébként egyáltalán nem is látszik, de rengeteg idő megy el a tervezéssel és a különböző koncepciók felállításával. Például a videók felépítése, megtervezése olyan feladat, ami nem tűnik nagy műveletnek, de elképesztő sok időt tud elvenni. Mekkora legyen a videó hossza? Hogyan tagoljuk az egyes részeket? Amikor forgatunk, akkor is kell valaki, akinek nagyjából a fejében van a kép a már elkészült videóról, hiszen előfordult már, hogy például a videó bejelentkező, felkonferáló részét és magát a videó tartalmi részét több havi eltolódással vesszük fel.

Van valamilyen hobbid az autókon kívül?
Igazából minden hobbim köthető valamilyen szinten az autózáshoz. Rengeteg dolog érdekel, de komolyabb szinten csak az autóverseny-szimulátorozással foglalkozom, mint aktív hobbi tevékenység. Versenyzem hazai bajnokságokban és nemzetköziben is, számtalan szakágat kipróbáltam már. Az egyik legnagyobb hazai ligánál pedig szervező, illetve versenybíró vagyok.